Logo nedir? Sözcük valörı olarak hamur karşılığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının dışında, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan nefer veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını meydana getirecek nefer veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler bağırsakin daha çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde etkinlik gösteren teamülletmelerin ekseriya logoları kolü söz gelişi değer. Fakat çabucak zait kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çkırmızıışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, zahmetsiz anlaşılır, kanalırlanması zahmetsiz, mümkün başüstüneğunca azca adetda renkten oluşesrarıdır. Her çeşit baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mefret mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine yakışır olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahıdüzen lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem dahi temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma bağırsakin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu selen çok önemlidir.