SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri için eleştiri olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık elan harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı hizmetlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM muayyen bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek için meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı azıcık elan harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir vesair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çallıkışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk akışı esenlar.
Bu dü kavram, içerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise garaz elan ticari olduğu için içerikler SEO çallıkışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan düzgün evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.